НОВИНИ

15.05.2017

До уваги громадян міста Запоріжжя!

З метою удосконалення надання адміністративних послуг та для зручності  мешканів міста з 15.05.2017 отримати витяг з Державного Земельного Кадастру про земельну ділянку можливо  у департаменті реєстраційних послуг Запорізької міської ради, шляхом подання відповідної заяви до будь-якої  філії Центру надання адміністративних послу департаменту надання адміністративних послуг та розвитку підприємництва Запорізької міської ради.


13.05.2017

Прийнято порядок передачі даних, ведення та зберігання інвентаризаційних справ на об’єкти нерухомого майна, що розташовані на території міста Запоріжжя!

Департамент реєстраційних послуг повідомляє, що виконавчим комітетом Запорізької міської ради 28.04.2017 прийнято рішення №249 «Про затвердження Положення про порядок передачі даних, ведення та зберігання інвентаризаційних справ на об’єкти нерухомого майна, що розташовані на території міста Запоріжжя».

Положенням визначено, що власником архіву матеріалів технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, що розташовані на території міста Запоріжжя, є Запорізька міська рада.

Облік, зберігання, організацію використання інвентаризаційних справ на об’єкти нерухомого майна, розташовані на території міста Запоріжжя, сформовані відповідно до вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, яка затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 №127 (із змінами і доповненнями), здійснює уповноважений Запорізькою міською радою адміністратор обліку − департамент реєстраційних послуг Запорізької міської ради (далі − Департамент).

Департамент організовує накопичення даних і доступ до відповідних матеріалів реєстру технічної інвентаризації за напрямками діяльності в межах повноважень державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, громадян та їх об’єднань; здійснює прийом матеріалів технічної інвентаризації від суб’єктів господарювання, власників, користувачів об’єктів нерухомого майна.

Ознайомитись з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2017 №249 можна за посиланням:

http://meria.zp.ua/test/index.php?id=44&pid=21282

 


10.01.2017

Особливості проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно на підставі рішення суду

        З метою уникнення шахрайських дій у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а також удосконалення процедури державної реєстрації речових прав, Розділ V Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 року № 1952–IV (далі – Закон) доповнено статтею 311 «Особливості проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів». На підставі норм, зазначеної статті Державна судова адміністрація України у день набрання законної сили рішенням суду, яке передбачає набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав, внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — Державний реєстр прав), зупинення реєстраційних дій, внесення запису про скасування державної реєстрації прав або скасування рішення державного реєстратора, забезпечує передачу до Державного реєстру прав примірника такого судового рішення.

    Особливість проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів полягає лише у специфічності правовстановлюючого документа — рішення суду.

      Треба зауважити, що на підставі норм частини третьої статті 311 Закону, державний реєстратор, що перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав, що забезпечує зберігання реєстраційних справ у паперовій формі, за місцезнаходженням відповідного майна у день надходження відповідного рішення суду формує та реєструє необхідну заяву або реєструє рішення суду про заборону вчинення дій, пов’язаних з державною реєстрацією прав, чи рішення суду про скасування відповідного рішення суду.

          Порядок доступу до судових рішень визначено Законом України «Про доступ до судових рішень» № 3262-15, який регулює відносини щодо забезпечення доступу до судових рішень (рішень, судових наказів, постанов, вироків, ухвал), ухвалених судами загальної юрисдикції, та ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Для реалізації права доступу до судових рішень, внесених до Реєстру, користувачу надаються можливості пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування судових рішень або їхніх частин.

         Крім того, інформаційна взаємодія між Державним реєстром прав та Єдиним державним реєстром судових рішень здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з Державною судовою адміністрацією України.

            До того ж, частиною другою Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» від 6 жовтня 2016 року № 1666-VIII встановлено, що до запровадження інформаційної взаємодії між Державним реєстром прав та Єдиним державним реєстром судових рішень, передбаченої Законом, а також у разі проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів, що набрали законної сили, до запровадження відповідної інформаційної взаємодії реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться за зверненням заявника.

          Державний реєстратор прав на нерухоме майно з метою встановлення набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на підставі поданого рішення суду обов’язково використовує відомості Єдиного державного реєстру судових рішень за допомогою офіційного веб-порталу судової влади України щодо наявності такого рішення у відповідному реєстрі в електронній формі, відповідності його за документарною інформацією та реквізитами.

          У разі відсутності рішення суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень державний реєстратор прав на нерухоме майно запитує копію такого рішення суду, засвідчену в установленому порядку, від відповідного суду. Направлення запиту до суду про отримання копії рішення суду є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

       Отже, вказані вимоги Закону, зобов’язують усіх державних реєстраторів, при проведенні державної реєстрації права власності та інших речових прав на підставі рішення суду, перевіряти наявність, дійсність, а також зміст наданого заявником рішення суду у Єдиному державному реєстрі судових рішень.

       Таким чином, зміни у державній реєстрації речових прав на нерухоме майно мають відвести обіг підроблених документів, сприятимуть підвищенню рівня захищеності власників нерухомого майна, а також покращать якість надання адміністративних послуг громадянам.


21.12.2016

До уваги нотаріусів!

Департамент реєстраційних послуг Запорізької міської ради повідомляє, що  реєстраційні справи та документи на долучення до реєстраційних справ, які були відкриті / оформлені нотаріусами та передаються до управління державної реєстрації речових прав на нерухоме майно за допомогою засобів  поштового зв`язку, необхідно направляти на юридичну адресу департаменту: 69002, м.Запоріжжя, вул.Олександрівська, б.84 .


 

14.12.2016

Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо інформування у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Кабінет Міністрів України запровадив пілотний проект щодо інформування у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Рішення прийняте для запобігання шахрайств із нерухомістю шляхом використання підроблених документів, зокрема судових рішень. Прийняття розпорядження дає можливість запустити систему інформування українських громадян про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, а також сповіщати власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном. Нова сервісна послуга буде надаватися технічним адміністратором Державного реєстру прав за бажанням фізичної або юридичної особи на платній основі на підставі укладених договорів. Щоб скористатися новою послугою потрібно отримати реєстраційний номер об’єкта нерухомості (він вказаний у реєстраційних документах та безпосередньо в реєстрі), відкрити кабінет власника майна на сайті реєстру, і там поставити майно на відповідний контроль та вказати номер телефону, куди будуть приходити повідомлення.


“Щодо зміни порядку проведення реєстраційних дій
прав на нерухоме майно та їх обтяжень”

З 01 січня 2016 року Законом України “Про внесення змін до закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, Закон України “Про внесення змін до закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” викладено в новій редакції.

На виконання вимог вказаного закону Кабінетом Міністрів України 25 грудня 2015 року прийнято Постанову № 1127 “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (набула чинності 01 січня 2016 року), якою затверджений Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Вищезазначеною Постановою КМУ встановлений розмір плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Зокрема, за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у паперовій формі — 0,025 розміру мінімальної заробітної плати, що на даний час складає 34,45 грн. (округлено до гривні – 34 грн.); за надання інформації в електронній формі — 0,0125 розміру мінімальної заробітної плати, що на даний час складає 17,23 грн. (округлено до гривні – 17 грн.).

Та, відповідно до ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» адміністративний збір за державну реєстрацію прав справляється у наступних розмірах:

1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк 5 робочих днів — 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, 140 грн.;

2) за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк 14 робочих днів — 1 мінімальна заробітна плата, 1 380грн.;

3) за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк 7 робочих днів — 5 мінімальних заробітних плат, 6 890 грн.;

4) за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви — 10 мінімальних заробітних плат, 13 780 грн.;

5) за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк 2 робочі дні — 1 мінімальна заробітна плата, 1 380 грн.;

6) за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви — 2 мінімальні заробітні плати, 2 760 грн.;

7) за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви — 5 мінімальних заробітних плат, 6 890 грн.;

8) за державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, у строки, визначені цією статтею, — 50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права власності, 70 грн.;

9) за державну реєстрацію обтяжень у строк, протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів з моменту прийняття заяви — 0,05 розміру мінімальної заробітної плати, 70 грн.;

10) за державну реєстрацію обтяжень протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви — 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, 690 грн.;

11) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, — 0,04 розміру мінімальної заробітної плати, 60грн.

Адміністративний збір справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих десяти гривень.

Слід зауважити також, що відповідно до вимог ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області, крім державної реєстрації права власності та інших речових прав, що проводиться нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна. На підставі рішення Міністерства юстиції України державна реєстрація права власності та інших речових прав може проводитись в межах декількох адміністративно- територіальних одиниць області.

Так, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника. Державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та роздруковує заяву у двох примірниках, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) та державний реєстратор, який сформував таку заяву, проставляють підписи. Один примірник заяви надається заявникові, а другий долучається до документів, поданих для державної реєстрації прав.

Після проставлення підписів на заяві державний реєстратор реєструє заяву в базі даних заяв. Моментом прийняття заяви вважається дата і час її реєстрації у базі даних заяв.

Під час формування та реєстрації заяви у базі даних заяв державний реєстратор встановлює особу заявника, що здійснюється за документом, що посвідчує таку особу.

Разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідні для відповідної реєстрації, та документи, що підтверджують сплату

адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, у разі, якщо заявник не звільнений від сплати таких платежів.

З поданих оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав, державний реєстратор виготовляє електронні копії таких документів шляхом їх сканування, які долучаються до заяви, зареєстрованої у базі даних заяв.

За результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, держаний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації. Рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації приймається державним реєстратором у будь-який час до закінчення строку державної реєстрації прав, встановленого ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Після внесення відомостей до Державного реєстру прав державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру формує інформацію з нього.

Інформація з Державного реєстру прав за бажанням заявника може бути надана у паперовій формі державним реєстратором, з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено реєстраційний збір, шляхом її друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора.

За результатом розгляду заяви державний реєстратор повертає заявникові оригінали документів, поданих для державної реєстрації, а також за бажанням заявника надає інформацію з Державного реєстру прав чи рішення державного реєстратора щодо відмови в державній реєстрації прав у паперовій формі. На примірнику поданої заяви, що долучався до документів, поданих для державної реєстрації прав, заявником зазначаються відомості про отримання документів в повному обсязі.

У разі відмови у проведенні державної реєстрації прав заявникові також повертається документ, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

Держаний реєстратор під час повернення документів, надання рішення державного реєстратора щодо відмови в державній реєстрації прав у паперовій формі встановлює особу заявника та перевіряє обсяг його повноважень.

Примірник заяви, що долучався до документів, поданих для державної реєстрації прав, з відповідними відомостями заявника про отримання документів в повному обсязі, документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав (крім випадку звільнення від сплати), а також інші документи, що були отримані у паперовій формі державним реєстратором під час розгляду заяви та не підлягають поверненню заявнику, долучаються до відповідної реєстраційної або облікової справи.

Інформація з Державного реєстру прав у паперовій або електронній формі має однакову юридичну силу та містить обов’язкове посилання на Державний реєстр прав.